Saint-Hippolyte – woensdag 27 april 2022

27 april 2022 - Saint-Hippolyte, Frankrijk

We krijgen leuke foto’s van Krijn en Mink die een oranje tompouce eten. Het is Koningsdag. Geen feestelijkheden en kleedjesmarkt voor ons hier. Wel Kastelen. Eerst op de fiets naar Kintzheim. Sinds 1968 beschikt het Chateau over La Volerie des Aigles. Dagelijks kunnen bezoekers vluchten van o.a. adelaars, valken, gieren en uilen bijwonen. Dat leek ons wel leuk. De tocht er naar toe was ook heel leuk. Kintzheim is ook een heel leuk dorpje. Alleen op woensdag veel gesloten. Dus al vroeg bij La Volerie des Aigles. Daar was ook een restaurant. Alleen was dat toevallig vandaag afgehuurd en ging kasteel pas later open. Dus weer terug en met de auto naar Kasteel Haut-Koenigsbourg wat 755m boven zeespiegel ligt. Dit kasteel is begin 1900 prachtig gerestaureerd. Heel indrukwekkend. En prachtig uitzicht. We rijden terug naar Saint-Hippolyte. Staan nu bij de Salle des fêtes. We proeven wijn en kopen een fles voor bij het eten. We koken zelf. Lamsvlees met rösti en groente. Morgen op zoek naar een camping.

20220427 Kintzheim20220427 Chateau - Volerie des Aigles

20220427 Uitzicht vanuit Kasteel Haut-Koenigsbourg20220427 Echt mooi uitzicht