Woerden – vrijdag 20 mei 2022

21 mei 2022 - Woerden, Nederland

Gisteravond hebben we nog even door het dorp gewandeld. Het meeste opvallende, was het beeld van de Küsch (Nederduits voor varken). In 1956 werd voor het eerst de Küsch meegedragen in de Kelmiser Rosenmontagzug en daarna verbrand aan de galg op het kerkplein. In 1993 werd er een bronzen gedenkteken opgericht voor de Küsch. Er schijnt ook een lied over te zijn. 'E Kelemes wat eine Küsch geschlacht'. Na nog even in het park te hebben gezeten, gaan we terug naar de camper. Ook deze laatste nacht goed geslapen. Geen regen of onweer. We kunnen ook weer heerlijk buiten ontbijten. Met de aardbeien die nog over zijn. Gerard gaat voor de laatste keer de porta potti legen. En dan gaat de klep stuk. Wel goed getimed op de laatste ochtend. We besluiten maar gelijk een nieuwe te gaan halen. Schijndel ligt bijna op de route. Naast een mooie kleine porta porti 345 nemen we ook een paar Mood Snood Lifestyle Bandana’s mee. Handig ook voor Gerard als zaterdagmiddag zijn Robinsons vaardigheden worden getest. Tegen 16.00uur zijn we in Kamerik waar we eerst even gedag gaan zeggen. Daarna naar Woerden, camper uitruimen. Vanavond slapen we weer thuis.

20220519 De Küsch in Kelmis20220520 Aan de overkant van de camperparking is een park met speeltuin

20220520 Het is grijs en regent als we in Kamerik aankomen