Kelmis – donderdag 19 mei 2022

19 mei 2022 - Kelmis, België

We gaan pas na middernacht naar bed. Het was toen nog boven de 20 graden. Wel weer even wennen aan alle stadsgeluiden. We starten de dag met koffie. Dan is een Nespressomachine heerlijk! Na weer lekker buiten te hebben ontbeten, lopen we naar de IJzersmelterij. Er is ook een tentoonstelling “De wereld van de muziekvideo”. Helaas was de tentoonstelling vandaag niet toegankelijk voor publiek. We besluiten mede daarom, om vandaag niet naar binnen te gaan, maar een keer terug te komen om dan rustig een hele dag in Weltkulturerbe Völklingen Hütte door te brengen. We lopen richting centrum. Kopen onverwacht een nieuwe tarp. Als we nog even bij de Globus naar binnen lopen, kopen we toch nog maar een paar flessen Riesling en wat lekkers voor bij de koffie. We pakken de laatste spullen in en rijden rond 14.00uur naar Kelmis in België. Het is inmiddels bewolkt en de temperatuur daalt iets. Naar de 28 graden. Rond 16.00uur krijgen we trek en gaan we op zoek naar een picknickplaats. We belanden in Kyllburg, een door de Duitse overheid erkend luchtkuuroord. We parkeren op een grote parking en eten wat met de camperdeur open. Ineens horen we “Eet smakelijk”. Er staat een verkoopwagen met groente, fruit, brood en andere levensmiddelen. Hij zag ons staan en zag in ons wel potentiele kopers. We kopen o.a. een bakje heerlijke zoete aardbeien. Daarna lopen we nog een klein stukje. Kyllburg heeft heel veel monumenten, maar het begint weer te regenen. Daarom rijden we maar verder. Rond 18.30uur komen we op de Parking Mobilhome aan. Net op tijd om het laatste plekje in te nemen. Snel installeren en een heerlijk koud biertje drinken. Morgen verder richting Nederland.

20220519 Weltkulturerbe Völklinger Hütte20220519 Völklingen20220519 De Saar

20220519 Kyllburg20220519 De lucht voorspelt niet veel goeds