Saint-Hippolyte – dinsdag 26 april 2022

26 april 2022 - Saint-Hippolyte, Frankrijk

De dag begint met lichte regen, lichte bewolking en de zon breekt af en toe door. In Strasbourg, tijdens het zoeken naar een geschikte parkeerplaats, hagelt het. Het zoeken duurt langer dan de bui doordat de meeste parkeergarages 190cm inrijhoogte hadden. Was een beetje spannend dus. Gewandeld in Petit France. Het oude station bekeken met zijn moderne glazen ombouw. De Cathédrale bezocht. Luxe en armoede, beiden kom je tegen. Niet anders dan in andere steden. Te kort tijd om de vele bezienswaardigheden te bekijken rijden we naar de volgende stop. Deze vinden we in Saint-Hippolyte, (doet een beetje denken aan de Kanis) een leuk gehucht met véél wijnhuizen. Ook hier staan we als enigen op een camperplaats. Heerlijk rustig en voor nop.

20220426 Aangekomen in Strasbourg begint het te hagelen20220426 Strasbourg Capitale Europénne staat er op de bus20220426  Inrijhoogte 190cm. Het gaat goed.

20220426 De Cathédrale Notre Dame de Strasbourg20220426 Cathédrale Notre Dame de Strasbourg

20220426  Saint-Hippolyte

1. Bert:
    26 april 2022
    Ja wat dat betreft is Frankrijk het ideale camper land, veel gratis plaatsen,
    Dan ook nog die wijnhuizen, dat wordt proosten voor jullie deze Konings acht
    Morgen geen kleedjesmarkt voor jullie, maar ik denk dat jullie je toch wel vermaken
    Hier goed weer, een zonnige Koningsdag in het vooruitzicht, geen hagel, misschien oranje hagel(slag)
    Mooie kathedraal trouwens, zijn er veel van, nog een kaarsje aangestoken