Pierre-Percée - zaterdag 14 mei 2022

14 mei 2022 - Pierre-Percée, Frankrijk

De zon schijnt als we wakker worden. We ontbijten buiten en gaan douchen, afwassen, inpkken. De tarp is nat van de condens, maar droogt snel door de zon. Om 11 uur is alles schoon en kunnen we vertrekken. Omdat het prachtig weer is hebben we een camperplaats bij een meer uitgezocht. Als we aankomen bij het Lac de Pierre-Percée rijdt er net een auto weg waardoor we nu op deze mooie plek met uitzicht over het meer staan. We gaan lekker lunchen met stokbrood en kaas. Rond 15.00uur vertrekken we naar Barrage EDF de Lac de Pierre-Percée. Het leek ons leuk om de stuwdam te zien die de beek Vieux-Pré afsluit om zo het meer van Pierre-Percée te vormen. Het is in 1993 in gebruik genomen en 69 meter hoog. De wandeling door het bos, langs het meer is prachtig. Tegen 17.30uur zijn we weer terug bij de camper en genieten we van een lekker koud biertje. Het is nog heerlijk warm en we zitten dan ook lekker lang buiten.

20220514 Lunchen aan het Lac de Pierre-Percée

20220514 Wat is het mooi bij het Lac de Pierre-Percée20220514 Gerard heeft een nieuwe wandelstok gevonden

20220514 De stuwdam wordt ook wel Vieuw-Pré genoemd en is 69m hoog

1. Sofie: