Pierre-Percée – zondag 15 mei 2022

15 mei 2022 - Pierre-Percée, Frankrijk

Voordat we gisteravond zijn gaan slapen hebben we nog een poosje op de stenen bij het meer gezeten. Een zwoele nacht, zoals ze dat noemen. Het was ook heel stil. We zijn vroeg wakker. Geen elektra, dus filterkoffie gezet en opgedronken bij het meer. Wat een uitzicht! We ontbijten ook op de rotsen bij het meer. We lezen wat, maken een cryptogram en kijken naar mensen die gaan duiken, vissen of varen. We moeten uitkijken dat we niet verbranden. We gaan weer een stuk lopen. We komen zelfs een slang tegen, maar die schoot snel tussen de bladeren dus daar is geen foto van. We klimmen naar het Chåteau van Pierre-Percée dat 495 boven de zeespiegel staat en is gebouwd met puddingstenen. Het is in 1636 verwoest. En we zien dan ook een ruïne. Met alle fantasie die we hebben kunnen we er geen kasteel van maken. Maar in het dorp Pierre-Percée hebben ze wel lekker Meteor bier, dat hier in de Elzas, Hochfelden, wordt gebrouwen. Als we weer bij de camper zijn, zien we dat meeste dagjesmensen zijn vertrokken. Heerlijk rustig en windstil. Zo lekker bij het meer filterkoffiedrinken. En morgen een andere leuke plek opzoeken.

20220515 Het Lac de Pierre-Percée s'morgens vroeg20220515 Er zwemmen heel veel kikkervisjes

20220515 Mooi uitzicht als we langs het meer lopen20220515 Geen geasfalteerde bospaden hier20220515 We zien heel veel mieren

20220515 Uitzicht over het meer bij het Chåteau20220515 Le Chåteau Pierre-Percée, historisch monument sinds 198120220515 Genieten van Meteor bier, gebrouwen in de Elzas

1. Bert:
    15 mei 2022
    Dat historisch monument lijkt wel een doodshoofd
    Mooie wandeling geweest, mooi lopen langs het meer, weinig doen, maar bij zo'n meer toch een voldaan gevoel
    Geniet vanavond nog maar van het uitzicht, met een biertje, proost