Bassemberg – vrijdag 13 mei 2022

13 mei 2022 - Bassemberg, Frankrijk

Als we wakker worden regent het. Daarna schijnt de zon wel weer, maar alles is nat. Niet zo handig met inpakken. Dus blijven we nog maar een nachtje. We hangen de was die nog niet droog is buiten en ontbijten ook lekker buiten. Het lijkt ons leuk om naar een waterval te fietsen. We kiezen voor Cascade de Hohwald omdat de route naar die waterval volgens de navigatie het minst steil is. (596↑ en 157m↓).  En we zijn nog niet eerder de kant van Breitenbach op gefietst. Jammer genoeg maken we een navigatiefoutje waardoor we daar niet uitkomen. We fietsen wel omhoog tot bijna 600m. Echt zwaar op niet-electrische kleine fietsen. We zien wel veel mooie oude huizen, prachtige vergezichten en maken een heerlijke boswandeling. En voelen met onze voeten het water van de Breitenbach. Geen waterval, maar wel grappig. De terugweg gaat een stuk sneller. Bijna niet hoeven trappen. Alleen remmen. We hebben dorst gekregen en pakken een terrasje in Villé. Daarna nog een paar boodschappen bij de Lidl voor het avondeten. Nog een laatste keer zwemmen en dan risotto koken. Morgen gaan we echt weg. We pakken straks vast het e.e.a. in. Alhoewel het morgen een zonnige dag zonder regen belooft te worden.

20220513 Op de fiets omhoog naar ruim 500m

20220513 Prachtige selfenbanken of paddestoelen op de boomstronk

20220513 Ineens zien we een hert of ree lopen

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bert:
    13 mei 2022
    Hele klim, Zoetemelk zal trots op jullie zijn.
    Is pittig op de fiets, maar je kan overal stoppen op de mooiste plekjes.
    Bergen zijn mooi, met waterstoompjrs, zonde dat jullie de waterval hebben gemist, maar Gerard heeft heerlijk helder water gevonden
    Smaakte de risotto, je had bijna herten biefstuk kunnen eten 😂😂