Mayen – vrijdag 15 april 2022

15 april 2022 - Mayen, Duitsland

Omdat de camperplaats naast de Lidl ligt, hadden we het plan verse croissantjes te halen voor het ontbijt. Niet gedacht aan Goede Vrijdag. Feestdag in Duitsland. Alle winkels gesloten. Het Eifelmuseum in de Genovevaburcht in Mayen was wel open. Dus dat bezocht. Dit museum is helemaal aan de Eifel, het landschap, de mensen en de geschiedenis gewijd. Onder de burcht, 16 meter diep bevindt zicht het Deutsche Schieferbergwerk, een mijn waar leisteen wordt gewonnen. In de 2e wereldoorlog werd de mijn als schuilkelder gebruikt. Vanuit het museum kan de 34 meter hoge Golotoren worden beklommen met mooi uitzicht over Mayen en het Eifel-landschap. De burcht dankt haar naam aan de legende van Genoveva van Brabant en ridder Golo. We genieten op het marktplein van een drankje en hapje voor we terug lopen naar de camper.

20220415 - Op Goede Vrijdag zijn alle winkels dicht, dus geen verse croissantjes20220415 Vanaf het houten wandelpad langs de stadsmuur het Genovevakasteel en HH kerk

20220415 Mullers Jupp, een mijnwerker uit 1929 vertelt alles over het leven in de mijn

20220415 Waanzinnig uitzicht vanaf de Golotoren20220415 In het zonnetje genieten van bruchetta

1. Bert:
    15 april 2022
    Ze hebben wat feestdagen die Duitsers, kunnen we nog wat van leren
    Gelukkig dat alleen de winkels dicht zijn,
    Morgen wel eieren kopen, en verstoppen, hebben je mede kampeerders een activiteit eerste paasdag
    Lezen wel wat het ontbijt is geworden