Mayen – donderdag 14 april 2022

14 april 2022 - Mayen, Duitsland

Op zoek naar een mooie camperplaats rijden we naar Bad Neuenahr-Ahrweiler, door een prachtig heuvelachtig landschap. Als we de camperplaats naderen, via omleidingen, wordt het duidelijk. Dit is het gebied waar vorig jaar juli zich een ramp voltrok door de hevige regen. Met minstens 90 doden al gevolg en een immense schade aan deze ommuurde Middeleeuwse kernstadje Ahrweiler. Het was nog goed te zien hoe hoog het water heeft gestaan. Alles tot 2 meter boven straatniveau moet hersteld worden. Overal in de stad is men hiermee bezig. Een triest gezicht. We voelden ons even ramptoeristen. De camperplaats was op de plek waar de brug totaal was weggeslagen. De camperplaats en campings zijn nog gesloten. Daarna doorgereden naar Mayen. We staan daar op Wohnmobilstellplatz op de Viehmarkt. Ook leuk. Gratis. (met elektriciteit).

20220414 Fantastische plek bij Panorama Sauna in Grafschaft, maar we gaan toch weg

20220414 Ahrweiler werd zwaar getroffen door een overstroming in juli 202120220414 Omdat de campings nog zijn gesloten in Bad Neuenahr-Ahrweiler reiden we door naar Mayen

20220414 We lopen over de Nette die door Mayen stroomt