Herrstein – maandag 18 april 2022

18 april 2022 - Herrstein, Duitsland

We wilden na het ontbijt vertrekken maar als we zien dat er een camperplek bij het water vrij komt, gaan we daar staan. We maken een praatje met een bewoonster van het nabijgelegen verpleeghuis, drinken koffie met haar en laten haar de camper zien. Ook vandaag zijn de winkels gesloten, maar gelukkig net genoeg brood. Bakker 160meter verderop en morgen open. Na een lunch met Linzenpompoensoep wandelen we via het oude kerkhof een stukje van het Traumschleife Mittelalterpad tot de uitkijktoren, waar we natuurlijk op moeten klimmen om van het uitzicht te genieten. We lopen terug naar het historisch centrum van Herrstein. We bestellen een Pott Kaffee met Oma’s Hausgebacken Tarten en komen er achter dat hier een Pott Kaffee en grote kom koffie is en geen pot koffie, dus snel een tweede Pott Kaffee besteld.

20220418  Uitzicht vanaf de uitkijktoren

20220418 Vakwerkhuizen met de Hankelbrunnen20220418 Nog even genieten van deze prachtige plek in Herrstein