Jettenbach – woensdag 20 april 2022

20 april 2022 - Jettenbach, Duitsland

Na gisteren de kopermijnen te hebben bezocht, zijn vandaag de edelstenen aan de beurt. We beginnen bij het Historische Weiherschleife. Hier werden de lokale edelstenen verwerkt in zogenaamde maalmolens. Een gids neemt ons mee naar de demonstratieruimte en laat zien hoe de stenen werden verwerkt. Er lagen ook diamanten en hij liet ons een witte en een zwarte diamant zien die hij op het strand in Nederland had gevonden. Daarna bezoeken we de mineralenkamer, krijgen we een filmvoorstelling en bezoeken we een kleine tentoonstelling. We gaan niet de mijn in, maar naar de Globus waar we eindelijk Campinggaz scoren. We rijden terug naar het centrum van Oberstein voor een snelle lunch en een rondgang langs de vele edelsteen-souvenirs-winkels en juweliers. Nog even boodschappen doen en dan snel naar Jettenbach. Hier slapen we vannacht. Een prachtige plek naast de sportvelden. Heerlijk buiten gekookt en gegeten. En zo heerlijk rustig slapen. We hebben al wel herten gezien. Hopelijk blijft het bij deze dieren….

20220420 De tuin bij Weiherschleife in Idar-Oberstein20220420 Zo werden de edelstenen vroeger geslepen

20220420 Deze Bergkristal heeft een waarde van 50.000euro20220420 Prachtige plek in Jettenbach