Ungersheim – woensdag 04 mei 2022

4 mei 2022 - Ungersheim, Frankrijk

Het is prachtig weer, maar er zit regen in de lucht. Na schoon water te hebben ingenomen gaan we op weg naar Cité de l’Automobile in Mulhouse. Het in 1982 opgerichte museum heeft een collectie van honderden historische auto’s. Of dit ook het grootste automuseum is, valt moeilijk te bepalen. Wel vind je er de grootste verzameling Buggatti’s. Het geeft ook een prachtig beeld van de evolutie van de auto. Daarnaast staan er ook dozijnen historische raceauto’s. Het ie ook heel leuk omdat er veel animatiefilms zijn en je het geluid van de auto / motor kunt horen. We lopen er dan ook uren rond. (met een korte onderbreking om wat te eten in het restaurant)  Zien echt honderden auto’s maar geen Volvo! Als we wegrijden uit Mulhouse regent het. We rijden naar het Eco Musée in Ungersheim om te overnachten. Droog te overnachten. Zelfs al het regent want het is overkapt!!

20220504 Op deze auto staat mag je jouw naam schrijven20220504 Dit automuseum heeft de grootste verzameling Buggati's20220504 Benz automobielen

20220504 Deze cabriolet uit 1938 vond Gerard wel heel erg mooi20220504 Een Bugatti20220504 Renault F1 oa in gereden door Fernando Alonso

20220504 Er is zoveel te zien dat we even iets gaan eten20220504 De perfecte plaats om te overnachten als het regent

1. Bert:
    4 mei 2022
    Leuk dat museum, oude auto's altijd grappig om te zien. De Red Bull van Verstappen stond er nog niet? Of de auto van zijn vader, niet te missen in de grindbak.
    Zo wil ik ook wel kamperen, overdekt, het moet niet gekker worden. Hoor wel of er ook roomservice was.