Oltingue – donderdag 05 mei 2022

5 mei 2022 - Oltingue, Frankrijk

Wij vertrekken droog, maar dat is van zeer korte duur. De rest van de dag is het bewolkt en regent het. Het lijkt ons dan beter de stad in te gaan. Het wordt Basel, pakken we ook nog even het Drielandenpunt mee. Op de route eerst nog langs een camping in Bad Bellingen, die mogelijk de moeite waard is om te verblijven. Het valt ons tegen, ondanks het luxe sanitair en overige voorzieningen. Rijden dus door naar Basel en parkeren gratis voor 1.5uur als klant van Coop in hun parkeergarage. Lekker droog! We lopen door de miezerige regen langs de Wiese,die uitmondt in de Rijn en vervolgens door de Rheinhafen naar het Dreiländereck waar de grenzen van Zwitserland, Duitsland en Frankrijk samenkomen. Bijgekomen van deze bijzondere ervaring besluiten we boodschappen te gaan doen bij de Coop, waar we het wisselgeld in Zwiterse Franken krijgen. En dat wisselgeld moet worden uitgegeven, dus gaan we dat verbrassen in de stad. Na een rondje Altstad en lopen langs mooie gebouwen en luxe winkels wordt het uiteindelijk koffie met gebak. Basel is een levendige stad met een uitgebreid openbaar vervoer netwerk. Ondanks het weer het bezoek meer dan waard. De eerste gratis camperplaats voor de nacht, vinden we in Frankrijk, in Oltingue, achter de kerk. Het wordt morgen vast mooi weer…

20220505 Dreiländereck op de Westquaistrae in Basel20220505 We zien een heel bekende auto staan in Basel20220505 Uitzicht over de Rijn en Mittlere Brücke

20220505 Marktplatz Basel20220505 Prachige muurversiering bij Staatsarchiv Basel-Stadt20220505 Cappucino met gebak bij de Coop

20220505 Uitzicht als we het dorp Oltique inrijden20220505 We overnachten achter Eglise de Oltingue

1. Bert:
    5 mei 2022
    Moest Gerard niet aan het werk, of was het een gesponsorde camper
    Laatste keer was er veel meer oranje in Zwitserland en
    Geen kabouterhuisje dit keer 😄😄😄
    Mooie stad Basel, geniet ervan