Bassemberg – woensdag 11 mei 2022

11 mei 2022 - Bassemberg, Frankrijk

De zon schijnt volop als we wakker worden. We kunnen weer buiten ontbijten. Nadat we hebben gemeld dat we nog wat langer blijven gaan we douchen, de afwas doen, koffie drinken, lezen. We besluiten naar Distilleerderij Meyer te fietsen in Saint-Pierre-Bois. Het zou overwegend vlak zijn, maar de weg loopt toch behoorlijk omhoog. Flink trappen dus. Helaas kunnen we geen rondleiding in de distilleerderij krijgen omdat er op dat moment maar 1 persoon aanwezig is. Wel is in Châtenois, een paar kilometer verderop, het Musée La Maison du Distilateur van familie Meyer. Een museum gewijd aan eaux-devie en Elzasser whisky. Dat willen we natuurlijk zien, dus fietsen we nog wat verder. We werden ontzettend vriendelijk welkom geheten en hoefden geen entree te betalen. Uiteraard hebben we ook whisky geproefd. Op de terugweg, tegenwind, boodschappen gedaan. Terug op de camping eerst een koud biertje gedronken. Daarna gezellig en makkelijk kaasfondue.

20220511 Distileerderij F. Meyers in Saint-Pierre-Bois

20220511 Prachtige vintage ketelsen stamboom van de familie Meyer20220511 Het distileerproces van de Elzasser whisky

20220511 We nemen ook een kijkje in de opslag bij Meyer's20220511  Meyer's Elzasser whisky, een blend ,die we natuurlijkproeven

1. Bert:
    11 mei 2022
    Word een drank vakantie, wijn en nu de whisky, maar proeverij altijd lekker
    En Elzas whisky word net zo gedistilleerd als in de Schotse destilleerderij?
    Sportief bezig geweest, flink wat kilometers gefietst, morgen weer het zwembad in?
    Jullie hebben echt fantastisch weer, goede timing