Éguisheim – dinsdag 03 mei 2022

3 mei 2022 - Eguisheim, Frankrijk

Heerlijk geslapen. We ontbijten in de camper, maken een praatje met andere Nederlandse camperaars en lopen dan naar het centrum. Het door wijngaarden omringde dorp is in cirkels gebouwd rondom een kasteel uit de 13e eeuw en heeft zo een zeer originele vorm. Helaas is alleen de gekleurde Saint-Léon IV kapel nog maar over. Nadat we eindelijk het Tourist Office hebben gevonden kunnen we de Ontdekkingsroute gaan lopen. Het is zonnig weer. We lopen dan ook heerlijk te slenteren langs de mooie, vakwerkhuizen in pasteltinten. Het houtwerk in de huizen wordt beschermd door roet of ijzeroxide. Vandaar spijkers/nagels in het hout. We bezoeken uiteraard de kapel en de kerk en gaan dan lekker brood met zalm en brie eten bij de camper. Na nog een kopje koffie gaan we wijn proeven bij de Familie Bannwarth waar we staan. Het is erg gezellig en we proeven de Riesling, Pinot Noir, Pinot Noir Rosé, Pinot Blanc, Muscat en Gewurztraminer. Uiteraard kopen we ook een paar flessen. Na het eten lopen we nog een stukje. We zien veel ooievaars. Als we weer bij de camper zijn, begint het te regenen. Een klein buitje. We kunnen daarna weer buiten zitten. Morgen rijden we verder.

20220503 De ontdekkingsroute20220503 Het houtwerk in de huizen wordt beschermd door roet of ijzeroxide20220503 De straten zijn in ringvorm rondom het dorpsplein20220503 De kapel Saint Leon IX is ontzettend kleurrijk

20220503 Druivensoorten die F.Bannwarth, waar wij verblijven, verbouwt20220503 Gezellig wijn proeven20220503 We lopen een klein stukje en zijn net voor de bui terug20220503 Er zijn veel ooievaars in Éguisheim