Éguisheim – maandag 02 mei 2022

2 mei 2022 - Eguisheim, Frankrijk

Er waren gasten op de camping die het erg gezellig hadden. Dat zorgde voor wat rumoer. Wat achtergrondgeluid van de weg. Verder rustig. Klein Venetië is de naam die aan de rivier de Lauch wordt gegeven. En stroomt door Colmar. Hier zijn oude vakwerkhuizen te zien van de vissers en schippers. De wijk Krutenau is een tuinierswijk geweest met platbodemboten werden de goederen van de tuinders naar de stad vervoerd. Het had dus ook Klein Westland kunnen heten. En Bartholdi die hier is geboren is de maker van het Vrijheidsbeeld, zoals we wellicht allemaal weten. En is ook de maker van de Bruat Fontein. We lunchen bij Jupiler Cafe, lopen terug naar de camper. Intussen is het al wat later en rijden we maar een paar kilometer verder. We overnachten vandaag bij een wijnboer in Éguisheim. Morgen wijnproeven dus!!

20220502 De L'Ill in Comar bij de camping

20220502 La Petite Venice in Colmar20220502 Bruat Fontein gemaakt door Frédéric Bartholdi20220502 Centrum Vieux Colmar

20220502 Plat du Jour bij Jupiler Cafe20220502 Heel andere slaapplek bij een wijnboer in Éguisheim

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bert:
    2 mei 2022
    Een drankdagje vandaag, lunchen met Jupiler, het Belgisch biertje, slapen bij de wijnboer, binnen 5 tellen onder zeil vandaag, slaap lekker.
    Fontein lijkt wel op die in Rome, doet best Italiaans aan dat stadje.
    Zijn jullie met de gondel erdoorheen gevaren
    En bedankt voor d geschiedenis les 😄😄😄😄😄
    Ik wist niet alles