Le Valtin – zaterdag 30 april 2022

30 april 2022 - Le Valtin, Frankrijk

De voorspelde regen is niet gevallen. Het zonnetje schijnt. We ontbijten buiten met vers stokbrood en croissantjes. Douchen, grijs watertank legen, inpakken en vertrekken. We drinken nog even koffie op het terras bij de receptie en rijden dan naar Géradmer. We parkeren bij de Aldi omdat we toch boodschappen moeten doen. Maar eerst lopen we naar het Lac de Gérardmer. Het valt een beetje tegen. Wel veel hotels en rondvaartboten, maar niet echt sfeervol. We lopen naar het centrum waar we lunchen met Tarte flambée en Canard met Spätzles. We besluiten naar Trois-Épis te rijden. We rijden langs het Lac de Longemer en als we over de Col de La Schlucht rijden stoppen we bij de parking en besluiten daar te overnachten. We zijn in de wolken! (Het ligt op ruim 1100 meter). Na koffie/thee gaan we een stukje lopen. We zien de skilift en zelfs nog sneeuw. Uitdagende wandeling door het bos. Benieuwd hoe koud het vannacht gaat worden.

20220430 Buiten ontbijten met vers stokbrood en croissants20220430 Lac de Gérardmer20220430 We rijden Gérardmer  weer uit20220430 Onderweg vanuit de auto foto van uitzicht op het Lac de Longemer