Klingenmünster - zaterdag 23 april 2022

23 april 2022 - Klingenmünster, Duitsland

Het is te fris om buiten te ontbijten. Heerlijk warm gedoucht. Na vers water te hebben ingenomen en het vuile water te hebben gelost, rijden we naar de rotskastelen / ruïnes Altdahn, Grafendahn, Tanstein. Deze 3 kastelen werden naast elkaar gebouwd maar niet tegelijkertijd (begin 12e eeuw tot eind 13e eeuw) met gebruikmaking van vijf aangrenzende rotsen op een enkele bergkam. Het uitzicht was fantastisch. Daarna even flink ingeslagen bij de Lidl en doorgereden naar Klingenmünster waar net een camper wegging en we nu op deze mooie plek (met elektra) naast een park met speeltuin, jeu-de-boules-baan, trampoline, fitnesstoestellen en toiletgebouw staan. We nemen eerst een glaasje wijn met vers brood en zalm. Voor we meer gaan eten lopen we een rondje door het park en het leuke stadje.

20220423 Het schijnt dat op deze plek de toegangspoort van Burg Altdahn heeft gestaan

20220423 Prachtige camperplaats naast Freizeitgelände Klingbachau

1. Bert:
    23 april 2022
    De kleinkinderen een kaart en oma op de schommel, dat willen de kleinkinderen ook wel
    Leuk die kasteel 🏰 bij elkaar, morgen nahet ontbijt jeu de boules, je volgende trip mogen jullie onze jeu de boules ballen wel meenemen
    Veel sportieve activiteiten gewenst voor morgen de faciliteiten zijn er