Bassemberg – zaterdag 07 mei 2022

7 mei 2022 - Bassemberg, Frankrijk

Vanmorgen vroeg wakker en opgestaan. De bedoeling was een ochtendwandeling langs de Rijn, maar uiteindelijk alleen even naar de brug gelopen. We rijden naar Campsite Campéole le Giessen in Bassemberg. Nog niet alle faciliteiten zijn beschikbaar , maar voor 12 euro per nacht met elektriciteit doen wij niet moeilijk. Bovendien is er een Lentefestival, Printemps, in Bassemberg. Er was vanmiddag een voorjaarsmarkt met plantverkoop, plaatselijke kunstenaars en oude ambachten. Vanavond foodtrucks en muziek in de feesttent van 21.00 tot 23.00uur. Ook morgen is er markt en muziek. We hebben een hele mooie grote plek. Gerard hangt de tarp op, want we blijven in ieder geval een paar nachten. We bakken een ei, zitten in de zon en fietsen voor boodschappen naar Villé. Vanavond willen we even naar Bassemberg lopen om te kijken en misschien wat te drinken. Het weer blijft zonnig en warm voor de komende dagen, dus we gaan heerlijk relaxen. Mocht het dus een dagje stil zijn, dan zitten we in de zon!!

20220507 Een reisje langs de Rijn, Rijn, Rijn..... Cruiseschepen bij Breisach am Rhein20220507 De Giessen stroomt door Campsite Campéole le Giessen20220507 We hebben een prachtige grote plek

20220507 Wandelen in Villé20220507 Eglise Notre Dame in Villé20220507 Ook in Villé een kunstwerk met muziekinstrumenten

1. Bert:
    7 mei 2022
    Daar is tante Cor dan ook langs gevaren, zij vond de Rijn ook prachtig.
    Goed uitgekiend om hier te zijn met het festival
    Vanavond lekker smullen van de foodtruck, lezen wel wat er te smullen viel, welke muziek werd er gedraaid
    Morgen ook maar weer vroeg op, markt bezoeken, zal ook bijzonder zijn
    Wat is de connectie van Bassemberg met muziek, kunstwerk en festival, ben benieuwt