Dag 38 - 14 oktober 2021 – Ames – Pontevedra

14 oktober 2021 - Pontevedra, Spanje

De laptop moet zo nu en dan worden opgeladen, dus drinken we een bakkie koffie bij een stopcontact in het WC. Ook doen we daar nog wat boodschappen en rijden ongeveer om 15.00uur naar Pontevedra, een uurtje verder. Ook omdat er meer bewolking wordt verwacht en lagere temperaturen in Ames. We arriveren op tijd op de camperplaats naast de rivier de Lézer. Er waren nog 2 plaatsen vrij, in de zon bij 24 graden en geen wolkje aan de lucht. Een plaatselijke bewoner spreekt ons aan. Hij vroeg ons waar we vandaan kwamen. Hij vertelde ons dat toen hij voor het eerst naar zijn vriend, Ton van Vliet, een bekende fotograaf uit Terborg, ging en de weg vroeg bij Maastricht, hij naar Tilburg werd gestuurd. Hierdoor was hij pas een dag later bij zijn vriend. Wij vroegen hem wat we hier moesten zien en hij vertelde o.a. over de oudste brug, Puente do Burgo, die op de pelgrimsroute ligt vanuit Portugal en over het Museo de Pontevedra, wat we daarna gaan bezoeken. Zeker voor de collectie, o.a. de Renoir, maar ook voor een sanitaire stop.

20211014 - 04 Puente do Burgo, middeleeuwse brug gebouwd op de overblijfselen van de Romeinse brug

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl