Dag 39 - 15 oktober 2021 – Pontevedra

15 oktober 2021 - Pontevedra, Spanje

Het was vannacht duidelijk te horen dat we in een ‘grote’stad waren. Toch geslapen! Als eerste gaan we weer naar het Museo de Pontevedra waar we op de 2e verdieping beginnen met de tekeningen van Galicische doedelzakspelers van César Lombera. Na zalen vol prachtige schilderijen en andere kunstwerken, komen we bij een Nespressomachine. Helaas lukt het ons niet om dit werkend te krijgen. En ook de behulpzame schoonmaaksters en beveiligingsmensen lukt het niet. We gaan nog even verder kijken, maar verlaten dan het museum om een plekje in de zon te zoeken. We komen uit bij een bakker waar we naast koffie en de aangewezen appelkoeken ook nog een groot stuk cake krijgen. We slenteren vervolgens terug naar de camper om de telefoon op te halen die we hebben gevonden om deze af te geven bij de Policia Local aan de andere kant van de brug. We lopen langs de Rio Lérez en verbazen ons over de vele vissen die we zien. We gaan over de loopbrug naar het historisch centrum met zijn smalle granieten straatjes, pleinen met arcaden en voorname huizen voorzien van wapenschilden. Soms ook heel slecht onderhouden. We genieten van bier, wijn, brood en croquetas. Als de winkels weer open zijn vind ik het leuk om bij een paar naar binnen te lopen. Uiteindelijk heeft Gerard het langste werk in de winkel. Het is gezellig druk op straat en we drinken nog wat op het plein. Hier zijn heel veel duiven, die ook wel eens wat laten vallen. Gelukkig niet in ons glas maar op tafel. We eten ook nog wat en genieten zo lang mogelijk van de aangename temperatuur. Volgens de weersvoorspelling gaat het morgen regenen.

20211015 - 10 Niet elk huis waar we langslopenlijkt bewoond