Dag 37 - 13 oktober 2021 – Ames – Santiago de Compostela

13 oktober 2021 - Amés, Spanje

Vanmorgen gelijk naar de Mercadona gelopen om koffie en brood te halen en maar gelijk bier, wijn en wat andere lekkere dingen meegenomen. Het brood was nog warm. Na een goed ontbijt de boel opgeruimd en op de fiets gestapt. We volgen onderweg een stuk de Camino de Santiago, de pelgrimsroute. Het is soms niet helemaal duidelijk waar je wel en niet mag fietsen. En soms is het te steil om te fietsen. We stoppen even om de route af te stemmen. Gerard fietst voorop als hij plotseling stilstaat en ik hem niet meer kan ontwijken en vrij hard tegen hem aanbots. Er verschijnt een grote bult op mijn been. We lopen naar de dichtstbijzijnde bar om ijs te halen om erop te doen. We drinken er gelijk koffie. Twee koffie en twee Magdalena’s voor € 2,80! Uitgerust gaan we daarna verder. We zetten de fietsen bij het politiebureau en lopen richting Catedral de Santiago de Compostela. Uiteraard gaan we de kathedraal ook van binnen bezichtigen. We zien de Botafumeiro hagen. Het grootste wierookvat ter wereld. Het is 26 graden en we slenteren langs de souvenirwinkeltjes, bakkers, restaurantjes en barretjes. We eten lekker buiten met een biertje en een wijntje en fietsen daarna terug naar Ames. Hier zitten we buiten tot het donker is geworden. We blijven hier nog een nacht slapen.

20211013 - 06 Wat een pracht en praal in de Kathedraal