Dag 36 - 12 oktober 2021 - Barreiros – Ames

12 oktober 2021 - Amés, Spanje

De tweede nacht op camping Agaivota in San Cosme de Barreiros. Met alleen het geluid van de zee. Om half acht gaat de telefoon. We worden gewekt door Krijn die de tablet heeft gevonden. Voor we vertrekken naar Ames, gaan we eerst naar Cascade Santo Estevo do Ermo, een waterval van 15 meter, gelegen in een prachtig natuurpark bij Barreiros. Het is een zonovergoten dag met nauwelijks wind en de temperatuur is gestegen tot 26 graden als we in Ames op de camperplaats aankomen. Omdat het weer eens een feestdag is, iets met Columbus en het Spaanse imperium, zijn winkels dicht en maken we dus de restjes op. Op het naastgelegen parkje met picknicktafels, waar plaatselijke bewoners een kinderfeestje vieren, drinken en eten we de restjes tot de zon bijna ondergaat. Achter de camper pakken we nog even de laatste zonnestralen en worden we aangesproken door een Nederlandse man, die op Fuerteventura woont,  die met zijn moeder ook een camperreis van een paar weken aan het maken is. Morgen een dagje Santiago de Compostella.

20211012 - 02 Nog een laatste keer kijken bij de zee in San Cosme de Barreiros