Dag 25 - 01 oktober 2021 – Pontchatâu – Nieul sur Mer

1 oktober 2021 - Nieul-sur-Mer, Frankrijk

Het ziet er naar uit dat het een regenachtige dag wordt, dus wordt het verder reizen richting La Rochelle aantrekkelijker dan buitenactiviteiten. Eerst nog even een bezoek gebracht aan Le Calvaire, ook wel genoemd de Holy Land of Brittany. Dit is een park met zo’n 30 religieuze monumenten. Wij bezichtigen de kruisiging boven op de berg. Als het harder gaat regenen lopen we het museum in. Hier zijn voornamelijk religieuze souvenirs te koop en er zijn een aantal exotische opgezette dieren te zien en andere voorwerpen. Deze zijn door missionarissen verzameld. Ook het museum wordt door een oud-missionaris gerund die ons graag te woord staat. Na een rit van een paar uur komen we aan bij een kleine camperplaats in Nieul sur Mer, dicht bij een kleine haven met een aantal visrestaurants. Als we in nog geen 20 minuten het gehele bebouwde gebied inclusief haven zijn rondgelopen hebben we ook een keuze gemaakt in welk restaurant we gaan eten. Met zicht op de brug naar Ile de Ré en bij een ondergaande zon.

20211001 - 05 Een foto van de vuurtoren, de zee en de brug naar Ile de Ré