Dag 26 – 02 oktober 2021 - Nieul sur Mer – Ile de Ré - Jarnac

2 oktober 2021 - Jarnac, Frankrijk

Allebei goed geslapen. Fijne, donkere, stille camperplek. Dook laat dmv leuke foto weten dat ze een kaart van ons hebben ontvangen. Na de koffie en stokbrood ga ik de laptop een beetje bijladen aan de andere kant van de haven. Gerard pakt de camper in. Als het om 10 uur nog steeds droog is, besluiten we toch over de brug naar Ile de Ré te fietsen. Dus de fietsen weer uit de camper, regenjassen mee en gaan. De Pont Ile de Ré is bijna 3000 meter lang en op het hoogste punt 42 meter boven de zee. Het waait behoorlijk, maar het was goed te doen. Ile de Ré is 85m2 groot. Gerard dacht het rond te kunnen fietsen, maar kwam er achter dat het toch groter was dan hij had gedacht. De smalle straatjes met witte huizen en overwegend groene luiken en oranje dakpannen zijn typisch voor dit eiland. Helaas blijft het niet droog. Ook gaat het harder waaien, maar omdat we ‘voor de wind’ hebben, is dat helemaal niet erg. Terug in de camper, maak ik warme chocolademelk met rum en slagroom. Gerard heeft nog genoeg energie om verder te rijden. Door de regen rijden we naar Jarnac waar we weer een leuke overnachtingsplek hebben. Op de wijngaard van Francois Peyrot. Prachtig uitzicht. En bovendien krijgen we kleine glaasjes met aperatief en digestief en cognacrozijnen om te proeven. Wat we natuurlijk gelijk gaan doen.

20211002 - 03 De brug naar Ile de Ré is op het hoogste punt 42 meter boven zee