Dag 24 - 30 september 2021 – Quiberon - Pontchatâu

30 september 2021 - Pontchâteau, Frankrijk

We beginnen de dag met koffie en gaan daarna ontbijten en douchen. En dat laatste was echt genieten. Heerlijke schone, ruime douche met wastafel. En goed heet water. Helaas kunnen we niet nog een nacht blijven want ze sluiten 30 september. Maar we mogen wel langer blijven staan. Na de koffie met de laatste stroopwafels gaan we naar het strand. Ook hier zien we nu aquajoggers in zee. Weer terug gaan op de fiets naar Port Maria. We lopen langs de Sardinierie La Quiberonnaise, maar willen vers kopen dus lopen door naar Chateâu Turpault ook wel Kasteel van de zee genoemd. Het ziet er middeleeuws uit, maar is pas in 1904 gebouwd door en voor een aannemer genaamd Turpault. Het is niet te bezichtigen dus besluiten we over de rotsen te gaan lopen, ook al hebben we niet de meest geschikte schoenen daarvoor aan. Het is uitkijken, maar vooral genieten. Weer terug zien we dat er net vissersboten aanleggen in de haven en gaan we kijken. We zien hoe er gelijk aan boord al vissen worden open gesneden. En op de sardines wordt gelijk ijs geschept. Jammer dat ze niet aan toeristen verkopen. Dan maar naar de Carrefour en zalm kopen voor de lunch die we nog lekker aan de picknicktafel bij de camper opeten. Opruimen, inpakken en verder rijden. Dit keer ruim op tijd getankt. Tegen 17.30uur rijden we een camperplaats in Pontchateâu op. We gaan in het hoekje staan tussen een fel oranje Bedford en een tot camper omgebouwde lila touringcar. We kunnen nog in het zonnetje wat drinken. Ook nog een klein stukje gefietst, maar morgen gaan we verder kijken. Als het droog blijft, want de voorspellingen zijn minder gunstig voor de komende dagen hier.

20210930 - 04 Chateâu Turpault ook wel het Zeekasteel genoemd