Dag 30 - 06 oktober 2021 - Hondarribia – Donostia

6 oktober 2021 - Donostia, Spanje

Door de bij vlagen, harde wind, onrustig geslapen. Na de koffie en een snel ontbijt gaat Gerard de tarp afbreken en ik een stukje wandelen. Daarna gaan we samen een stukje (uiteindelijk ruim 4 km!) lopen. We lopen op goed geluk een bospad in. We zien een vreemd soort rode vrucht die eetbaar is volgens een ‘local’ die ons ook gelijk laat zien waar je op moet letten als je paddenstoelen plukt. We hebben toch maar niets mee naar de camper genomen om te proberen.  We vinden ook nog een telefoon en 2 golfballen. Ergens beneden is een golfbaan.We eindigen bij een hek met een prachtig uitzicht op zee en grazende paarden. We lopen terug naar Justiz voor een koffie en bestellen daarna een IPA en een Iberian omelette en een Potato omelette. Lekker buiten in het zonnetje gegeten, omringd door soms wel 4 honden. De terugweg was een stuk sneller. Toch is het al 14.00uur geweest als we bij de camper zijn. We kijken waar we in de buurt kunnen tanken en rijden vervolgens naar een omp waar de diesel € 1,27 kost en je ook nog wordt bediend! Daarna rijden we naar de haven. Uitzicht weer geweldig. We zoeken een bar op, waar ik foto's kan versturen en de laptop opladen. Gerard zorgt voor een heerlijk Aperol en Pintxos. Daarna snel wat boodschappen gehaald want we nog een slaapplaat zoeken. Door omleidingen en sluiting van een camperplek, vinden voor het donker nog een plek op de parking bij Estadio Anoeta in Donostia. Geen uitgebreid diner vanavond maar Unox soep uit een zak. Maar wel met verst brood en zoute boter. En yoghurt toe.

20211006 - 08 We lopen langs de haven van Hondaribbia