Dag 29 – 05 oktober 2021 – Hondarribia

5 oktober 2021 - Hondarribia, Spanje

Rond 8 uur opgestaan. Niet echt stil hier vannacht. Je hebt dus iets om naar te luisteren als je niet slaapt. En je kunt je dan afvragen wat je hoort. In ieder geval zelf koffie gezet, want de KFC gaat pas om 11 uur open. Net voor het gaat regenen het dak naar beneden gedaan. Volgens Wheather.com gaat het hier in de buurt niet meer droog worden vandaag. We besluiten om dan maar niet naar Biarritz te gaan, maar gelijk door te rijden naar Spanje. Onderweg stoppen we twee keer om een foto te maken. Van een maisveld voor Toos, die druk is met mais hakkelen en een laatste foto van de zee vanaf de Franse kust. Zonder enige controle passeren we de Frans / Spaanse grens. Onderweg regent het af en toe heel erg hard. Er is ontzettend veel te zien. Prachtige landschappen, huizen en natuurlijk ook bergen en vergezichten. Het lukt niet om dat op een foto vast te leggen. Rond 13.00uur komen we aan op een mixed-parking in Hondarribia in een natuurpark met uitzicht op een berg. Als het even droog is nemen we een kijkje bij het kerkje dat er staat. Er naast staat een bunker waar Gerard even in gaat kijken. We genieten van het uitzicht op Hondarribia en de rivier Bidasoa die uitmondt in de Cantabrische zee. Als het weer gaat regenen lopen we snel terug naar de camper. We blijven hier, want ook verderop is het weer niet beter. Gerard zoekt een goede plek uit en bevestigt de tarp aan de camper en een boom zodat hij droog de sardines en zalm kan bakken. We hebben ook nog wijn voor bij het eten. Inmiddels zijn er nog een paar campers bijgekomen, wat toch wel een prettig gevoel is. Hopelijk is het morgen droog en kunnen we het stadje verkennen en pinxtos gaan eten.

Het internet is hier heel slecht. Foto's komen morgen als er betere verbinding is.

20211005 - 01 Laatste foto vanaf de Franse kust in Bidart