Dag 9 - 15 september 2021 - Grand Fort Philippe

15 september 2021 - Grand-Fort-Philippe, Frankrijk

Vanmorgen gewekt door geluiden van de bouwplaats. Voor vertrek besluiten we toch museum LAAC te bezoeken. Moderne kunst vanaf de jaren 50 waaronder Het Circus van Karel Appel. Geen schilderij maar een reeks kleurrijke beeldhouwwerken. Richting Calais. Op de route ligt Grand Fort Philippe waar we stoppen bij een camperplaats. Het blijkt een interessante plaats te zijn aan de monding van de Aa. We pakken de fietsen om de omgeving te verkennen.  We volgen het kanaal landinwaarts en fietsen helemaal door naar Grevelingen waar we de brug over kunnen om aan de overzijde te komen. Er was wel een soort pontje, maar dat vaart alleen op bepaalde dagen. Het dorpje aan deze zijde van de Aa heet Petit Fort Philippe. Hier fietsen we de pier af tot we niet meer verder kunnen. Onderweg spotten we nog een zeehond. Het strand is heel mooi, vlak en en enkele honderden meters breed. Het ligt wel dicht bij een kerncentrale. De dag bijna voorbij. We koken op de camperplaats.

20210915 - 01 Het Circus van Karel Appel, gemaakt tussen 1976 en 1978 in Kunstmuseum LAAC