Dag 33 - 09 oktober 2021 – Somo - Caravia

9 oktober 2021 - Caravia, Spanje

De Wifi was inderdaad redelijk. Weer een keer Journaal en voetballen gekeken. Stonden alleen pal onder een lichtmast kwamen we achter toen we gingen slapen…. Vanmorgen gewekt door een soort bel. Waarschijnlijk de bakker of SRV. Gestart met koffie. Daarna lekker ontbijten met een gekookt eitje. Naast ons stonden hele aardige Limburgers. Gezellig gekletst. Rond 12 uur naar het Playa de Somo gereden. Wat een prachtig zandstrand, met een lengte van wel ruim 4 km en afgeschermd door duinen. Het schijnt het beste strand van Europa te zijn voor surfers. Leuk om te zien hoe jong en oud, beginner en ervaren, met veel plezier surfen. We lopen op blote voeten in het zand en de zee en gaan daarna op zoek naar een leuk restaurantje waar we in de zon kunnen lunchen. We genieten van heerlijk Rabas (gepaneerde inktvisreepjes) Tortitta Camarones (garnalenkoekjes) patatas tres salsas en natuurlijk caña. Heerlijk! We doen nog wat boodschappen en lopen dan via het strand en de duinen (niet echt fijn op blote voeten) met veelzijdige begroeiing, terug naar de camper. We gaan nog even in het haventje kijken, waar je voor 5 euro met de pont heen en weer kan naar Satander. Had leuk geweest, maar we moeten nog ruim anderhalf uur rijden. Gerard heeft een camperplek aan zee gevonden in La Isla. Daar aangekomen is er geen camperplek, dus kijken wat er in de buurt is. En dat is Alta del Futo in Cavaria geworden. Wat een bijzondere plek. De rit er naar toe was alleen avontuur op zich. Smal, stijl en dan ook nog ineens een koe, compleet met bel, in een haarspeldbocht.. Het uitzicht ie zo adembenemend mooi. Zeezicht aan de ene kant en aan de andere kant zicht op het Cantabrisch gebergte. Vanuit de camper genieten we ook in het donker van het uitzicht.

20211009 - 07 Als we naar boven rijden naar de Parking Alto Del Fitu, staat er ineens een koe