Dag 22 - 28 september 2021 - Josselin

28 september 2021 - Josselin, Frankrijk

Uitgeslapen. De zon scheen nog toen we opstonden. Na het ontbijt, precies op tijd, het dak naar beneden gedaan en de fietsen onder het afdakje bij het sanitair gebouw gezet. Uiteindelijk droog kunnen inpakken en vertrekken. Onderweg flinke buien, maar ook prachtige luchten. Het is droog en zonnig als we in Josselin aankomen en een goede overnachtingsplek vinden op de Place Saint Martin. Vlakbij alle voorzieningen. Omdat het fietsslot stuk is gegaan, gaan we op zoek naar een nieuw slot. Van het Tourist Office krijgen we 2 plattegronden en een duidelijke uitleg hoe we bij Marchée aux Affaires moeten komen. Een geweldige winkel met de gekste dingen op non-food gebied. We kopen daar naast het fietsslot nog wat andere handige dingetjes. We rijden terug om het in de camper te leggen en de fietsen daar op slot te zetten. We lopen door het historisch centrum met de prachtige en kleurige vakwerkhuizen. We vinden ze nog mooier dan in Dinan. We lopen langs het Château en poppenmuseum maar besluiten om vandaag geen museum te bezoeken. We gaan lekker een wijntje drinken in de camper met stokbrood, kaasjes en zoute boter.  We koken daarna, ook in de camper, Shakshuka met de ingrediënten die we hebben. Voor we gaan slapen maken we de whisky leeg die we hebben meegekregen van Iwan en Nelly.

20210928 - 04 Eglise Saint-Martin in Josselin