Dag 1 - 7 september 2021 - Keijenborg

8 september 2021 - Keijenborg, Nederland

Vanaf het Vierwoudstedenmeer zijn we naar Kamerik gereden. Nog even Ma de Waal gedag zeggen en bij Chez Michel Delicatessen wat halen. Rond 15.00 uur komen we aan in Keijenborg waar een oude schoolvriend van Gerard woont. In 1968 zaten ze samen op de LTS St Maarten in Utrecht. Als die vriend, Jan Kemp met zijn vrouw Maria, deze zomer Kamerik aandoen , fietsen zij op een zaterdagmiddag vanaf camping 't Oortjespad het erf op bij Teckop 2. De broers van Gerard zitten dan net lekker aan het bier als Jan vraagt of hier Stolwijk nog woont. Ze reageren onwetend. Als Jan zijn verhaal heeft verteld en de gebroeders hun plezier hebben gehad, maken ze zich als nog bekend en worden er telefoonnummers uitgewisseld voor later contact. Er wordt afgesproken binnen korte tijd op bezoek te gaan. En daar zijn we dus nu. Bij Jan en Maria Kemp. Met de camper in hun prachtige tuin. We zijn zeer gastvrij ontvangen en zijn heerlijk wezen eten in Hengelo (Gelderland) Veel oude herinneringen zijn opgehaald met Jan die blijkbaar een beter geheugen heeft en voornamelijk aan het woord is. Hij klinkt als een echte Achterhoeker. Het krijgt zeker een vervolg. Bedankt Jan en Maria.

Selfie voor vertrekDe camper staat in de tuin bij Jan en Mariain Keijenborg

Heerlijk genieten van de zwoele zomeravond en de prachtige plek