Dag 8 - 14 september 2021 - Duinkerke

14 september 2021 - Duinkerke, Frankrijk

Omdat mijn bikini niet zoek is kan ik weer lekker baantjes trekken in het zwembad, dat ik helemaal voor mij alleen heb. Het plan was om het Blockhaus d'Éperlecques te bezoeken. Gistermiddag waren we daar pas na 16.00uur en besloten we het vanmorgen te gaan doen. Maar.....het is op dinsdagochtend gesloten!! Dus hebben we de plannen gewijzigd en rijden we naar Duinkerken. We nemen wel vers water in want we willen op de camperplaats naast Musée Dunkerque 1940 overnachten. Omdat we de camperplaats niet kunnen vinden besluiten we maar eerst het museum te gaan bezoeken. We horen en zien wat Operatie Dynamo, inhield. Heel indrukwekkend. Daarna naar het strand gelopen. We hadden wel trek in een drankje en een crêpe. Helaas...of dicht, of geen crêpe. Dan maar terug naar de camper. Ook nu weer pech, want we liepen verkeerd, maar kwamen daardoor bij toeval uit op de camperplaats en blijven nu toch in Duinkerken overnachten. Na het eten waren we genoeg uitgerust om door de beeldentuin behorende bij Kunst museum Laac te wandelen.

20210914 - 02 Bij operatie Dynamo zijn in totaal bijna 350.000 mensen geëvacueerd, meest Engelsen