Dag 40 - 16 oktober 2021 – A Guarda

16 oktober 2021 - A Guarda, Spanje

Vannacht geen verkeersgeluiden, maar harde muziek. Het is nog droog als we wakker worden. Voor het ontbijt is het dak naar beneden, staan de fietsen binnen, en is het gaan regenen. De temperatuur is nog steeds heel aangenaam. We rijden langs de riviermond oftewel Ria de Vigo. Prachtig. Als we de Ponte de Rande over rijden zien we allemaal houten dingen in het water liggen. Dit blijken bateas, mosselkwekerijen te zijn, maar dienen ook voor het kweken van oesters en de Sint Jacobsschelp. We pakken een afslag bij Chapela om het beter te kunnen bekijken, maar komen uit bij een strandje. De restaurantjes zijn dicht, dus we rijden maar weer terug. In Vigo maken we weer een stop. Bij het Vao strand. We zien een eiland liggen waar je over de brug naar toe kan lopen. Alleen blijkt dit eiland, Isla de Toralla, een privé eiland te zijn. Alleen 2 stranden zijn toegankelijk. De rest alleen voor bewoners. We lopen weer terug over de brug en rijden tot we een barretje zien. We bestellen iets te eten. Gerard krijgt een soort paella met vlees en vis en ik een Colombiaans pasteitje. Als we het goed hebben begrepen. In ieder geval smaakte het prima. We rijden weer verder over de PO-552 en stoppen als we een vuurtoren zien. Ik loop een stukje en maak wat foto’s terwijl Gerard e.e.a. reset. Tegen 16.00uur arriveren we bij camping O Muiño in A Guarda. Deze camping is alleen in het weekend open en we kunnen hier dus 1 nachtje blijven. Wederom uitzicht op zee. Helaas geen mooie zonsondergang door de bewolking. Maar het weer viel vandaag zeker niet tegen.

20211016 - 01 We stoppen om even te genieten van dit prachtige uitzicht over de Ria de Vigo