Dag 28 – 04 oktober 2021 – Dax

4 oktober 2021 - Dax, Frankrijk

Frisse nacht, zonnige ochtend, vertrekken rond 14.00uur naar Dax, ruim anderhalf uur rijden. Onderweg enkele flinke buien. Maar eerst nog voorraad ingeslagen in de tegenover de camping gelegen Intermarché, waar ik Coby kwijt raak, anders waren we zeker wel een half uur eerder vertrokken. In Dax aangekomen, met een omleiding, net voor de camperplek, kunnen we toch nog  het laatste vrije plekje innemen. Vlakbij de Adour, naast de KFC en aan de andere zijde van de doorgaande weg een mooi park voor de al even mooie Arènes de Dax. Hier werden stierengevechten gehouden en in het park wordt volop Jeu de Boule gespeeld. We maken verder een wandeling door de stad, we bekijken monumenten, waaronder de bekende warmwaterbron in neo klassieke stijl uit 1815 met een watertemperatuur van wel 64 graden en ook Cathédrale Notre Dame met een gotisch portaal uit de 13e eeuw. Ook bezoeken we wat luxe winkels in, waaronder Galeries Lafayette en een Iberico-speciaalzaak., waar we schuimbekkend naar binnen open.

20211004 - 02 Jeu de boule in het park