Dag 27 – 03 oktober 2021 – Saint Symphorien

3 oktober 2021 - Saint-Symphorien, Frankrijk

Ondanks of dankzij de proeverij slecht geslapen. Ik heb toch kou gevat en dan heb ik gelijk hoge koorts. Dus vroeg in bed met paracetamol. Het regende en stormde. Toch als eerste opgestaan. Als Gerard ook wakker is lopen we naar de receptie om het blaadje terug te brengen en 2 flessen te kopen. Omdat ik uiteindelijk niet alles heb geproefd, kies ik de Punch cocktail en Gerard de Pineau blanc. Het is droog maar Gerard wil toch vandaag voorbij Bordeaux rijden. Hij zoekt een camping uit omdat dat voor mij nu het prettigst is. We komen om 14.00 uur aan op camping Vert Bord d’Eau in Saint Symphorien en kan ik gaan liggen. Ik fiets later nog wel even naar het dorp. Wat een kerkje heeft, maar verder niets. Dit is echt een dorp van niets. De boulangerie is niet open en ook de supermarkt niet die buiten het dorpje ligt. We zullen dus iets te eten moeten maken met wat we hebben.  Er is wel wijn en bier dus Gerard komt op dat gebied niets tekort. De camping ligt wel mooi in het bos. Er is ook een klein vijvertje en een waterstroompje. Ook overdekte picknicktafels en loslopende geiten of bokken.

Eigenlijk dus hele rustige dag. Het voegt denk ik niet zoveel toe om dan iets op de blog te schrijven. Dus zullen we wellicht dagen over gaan slaan als we veel rijden.

20211003 - 03 Een hele mooi staplek op de wijngaard van Francois Peyrot