Dag 44 - 20 oktober 2021 - Aveiro

20 oktober 2021 - Aveiro, Portugal

Vanmorgen om 6 uur de fietsen in de camper gezet. Precies op tijd. 5 minuten later regende het. Uitgeslapen. Ontbeten. Ingepakt en gaan rijden. Grijs en regen. Gestopt in Salreu bij een Pastelaria. Koffie gedronken met pizza en lanche. Doorgereden naar Gafanha do Boa Hora, maar de camping was groot en ongezellig  dus naar de volgende. Dat was een echte Spaanse camping met " Spaanse"  voorzieningen, dus ook afgekeurd. De 3e bestond niet meer, dus toen maar terug naar het centrum van Aveiro waar we op een parkeerplaats staan omdat de camperplaatsen bezet zijn. Vannacht staan we dus ' illegaal'. Aveiro is gelegen aan de zee en aan de ria en wordt doorkruist door kanalen waarop Meiliceiroboten, kleine kleurrijke boten varen. Deze dienden vroeger om algen en zeewier uit de Ria te halen en nu voor toeristische boottochten. We lopen door het station en straten met leuke winkels naar het water en gaan zitten bij Café Ria waar we genieten van tapas, bier en ik van een Caipirinhas, een Braziliaanse cocktail met o.a. cachaça.

20211020 - 08 Moliceiros, boten in Aveiro, het Venetië van Portugal