Dag 18 - 24 september 2021 – Mont Saint Michel – Saint Malo

24 september 2021 - Saint-Malo, Frankrijk

Vanmorgen om 07.30u opgestaan. Het regent dan nog zachtjes. Het douchewater is niet heel warm, maar voor € 18,44 kun je geen 4**** accommodatie verwachten. Gerard heeft slecht geslapen door (muggen?)bulten, die ontzettend jeukten. Om 08.30u voor de 3e keer in de pendelbus naar Le Mont Saint Michel gestapt. De abdij is dan nog in nevelen gehuld. Mystiek. Er zijn wederom weinig toeristen. We lopen op ons gemak rond. Nemen nu ook foto’s bij La Mère Poulard. Zij bereidde meer dan 40 jaar maaltijden voor de pelgrims, waaronder de beroemde omelet die boven het vuur in de grote open haard werd gemaakt. Nu nog!! Het water komt niet zo hoog als gisteravond. Om 10u pakken we de bus terug en maken ons klaar om verder te reizen naar Saint Malo. We parkeren in de buitenwijk op een mix-parking waar nog 15 andere campers staan. Gerard gaat bijslapen. Ik lees eerst wat en schrijf kaarten en stap daarna op de fiets. De zee is hier zo mooi blauw en de stranden goudgeel (in de zon) en meters lang. Loop genietend in de zon over de boulevard. Doe daarna boodschappen voor het avondeten en fiets terug. Gerard is weer opgeknapt en we pakken snel wat bij elkaar en gaan naar het strand aan de overkant van de weg. We lopen ook even in zee, gaan dan eten en daarna genieten van een prachtige zonsondergang. Het water is snel opgekomen. Misschien gaan we straks nog even kijken hoe hoog het is gekomen.

La mere Poulard zoals genoemd in de Suske en Wiske - Het verloren zwaard